MARKETING D-DAY // 31 oktober 2019 Rotterdam

Programma

Mainstage

Ontvangst
09:00 uur

Ontvangst

We ontvangen je op de moderne locatie van Inholland Rotterdam op de Kop van Zuid aan de voet van de Erasmusbrug. Op de eerste verdieping kun je met koffie, thee en iets lekkers uitkijken over de Rijnhaven.

Welkom door de dagvoorzitter
09:30 uur

Welkom door de dagvoorzitter

Onze dagvoorzitter, Marieke van Meurs, is een echte toerismespecialist en lecturer Hospitality Management en Destination Marketing van Hogeschool Inholland.

Opening door Jet de Ranitz - voorzitter van het College van Bestuur Hogeschool Inholland
09:35 uur

Opening door Jet de Ranitz - voorzitter van het College van Bestuur Hogeschool Inholland

Jet de Ranitz / voorzitter van het College van Bestuur Hogeschool Inholland
Het nieuwe toeristische beleid van Rotterdam
09:45 uur

Het nieuwe toeristische beleid van Rotterdam

Renske Satijn / Manager Rotterdam Tourist Information & Hospitality / Rotterdam Partners
Transforming Tourism for Resilience and Regeneration
10:15 uur

Transforming Tourism for Resilience and Regeneration

Jeremy Smith / Writer and Consultant for Sustainable Tourism
Online personalisatie is het nieuwe vliegwiel voor conversie
11:15 uur

Online personalisatie is het nieuwe vliegwiel voor conversie

Online personalisatie is dé volgende stap voor marketeers en ondernemers die meer uit hun (mobiele) website willen halen. De techniek is er klaar voor om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon te communiceren, maar waar en hoe begin je? Laat je inspireren door Martin van Kranenburg, kerndocent conversie optimalisatie en neuromarketing bij Beeckestijn Business School.

Martin van Kranenburg
Het best bewaarde geheim van Rotterdam: De Fenixloodsen
12:00 uur

Het best bewaarde geheim van Rotterdam: De Fenixloodsen

Christiaan Cooiman / Ontwikkelingsmanager / Heijmans Vastgoed
Lunch
12:30 uur

Lunch

Gepassioneerd ondernemer in toerisme
14:15 uur

Gepassioneerd ondernemer in toerisme

Passie zeker, en slimme innovatieve oplossingen zorgen er voor dat Danny en Bungalowpark Hoenderloo opvallen in het toeristisch landschap. De receptie verdween en datagedreven gastheerschap werd geïntroduceerd.

Danny Paerl
Koffie en muffins
14:45 uur

Koffie en muffins

Tijd voor bezinning en netwerken. In de inspiratietuin is koffie en wat lekkers te krijgen. Maar ga vooral ook kijken bij onze partners, want zij hebben voor u de slimste ideeën en oplossingen ten toon gesteld.

Hoe vergroot je de belevenismarkt
15:00 uur

Hoe vergroot je de belevenismarkt

Door vraag en aanbod van beleving beter op elkaar af te stemmen en de belevenismarkt transparanter te maken en vergroten we de markt.

Lizzy Verweijmeren / Marketing Communicatie manager - Ticketsplus
Kies eerst je strategie vóór de influencers komen
15:30 uur

Kies eerst je strategie vóór de influencers komen

Het advies van Liesbeth: “zet eerst een stap terug en bepaal je visie”. Leer van haar om de valkuil(en) te vermijden, de keuzes die je dan maakt om daarmee optimaal rendement te halen uit je vernieuwde marketing- en communicatieaanpak. 

Liesbeth Gouda
Studentenpresentaties
16:00 uur

Studentenpresentaties

Nieuw zijn dit jaar de presentaties van excellente studenten die laten zien wat ze voor hun opdrachtgevers hebben ontwikkeld.

Paneldiscussie
16:20 uur

Paneldiscussie

Toerisme-experts van de vijf deelnemende hogescholen gaan met elkaar in discussie over de toekomst van toerisme. Hoe kunnen bestemmingen samen met alle stakeholders toerisme ontwikkelen en tegelijkertijd een mooie balans creëren voor bewoners, bedrijven en bezoekers? De sector moet daarvoor allianties bouwen die breder gaan dan alleen de eigen stakeholders maar toerisme als een levend ecosysteem beschouwen dat onderdeel uitmaakt van een stad of regio.

Afsluiting van de dag & Netwerkborrel
17:00 uur

Afsluiting van de dag & Netwerkborrel

We sluiten de dag gezellig af met een netwerkborrel waar je met andere deelnemers elkaars inzichten van de dag kunt uitwisselen. Wie weet word je nog meer geïnspireerd en ontstaan er mooie ideeën en samenwerkingen.